Dos días, una noche

 


 
Sandra treballa en una petita fàbrica de panells solars, però pateix una crisi nerviosa i es veu obligada a descansar a casa uns dies. Els caps de la fàbrica s’aprofiten de la situació per oferir als treballadors una bonificació econòmica i estalviar-se així el lloc de treball de la Sandra. La noia tindrà només un cap de setmana per intentar convèncer els seus companys perquè renunciïn a l’oferta.

Els talentosos germans Dardenne ens ofereixen en aquest film un autèntic manifest socialista en plena crisis econòmica. La decadència moral del capitalisme més salvatge, que devora l’ètica i la solidaritat entre els membres de les societats occidentals, es veu reflectida en el simple fet que les actituds i motivacions dels personatges de la pel·lícula siguin terroríficament realistes. Es tracta de cinema d’autor europeu, amb tot el que això comporta: un drama de marcada protesta social, de gravació pura i autèntica, que trenca esquemes i arriba a l’ànima. L’espectador hi trobarà, a més, un dels millors treballs de l’estrella internacional Marion Cotillard.
 
 
CRÍTIQUES:

 
 
TRÀILER:


 
BÈLGICA, 2014.
Títol original: Deux jours, une nuit. Direcció i guió: Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne. Fotografia: Alain Marcoen. Muntatge: Marie-Hélène Dozo. Intèrprets: Marion Cotillard (Sandra), Fabrizio Rongione (Manu), Pili Groyne (Estelle), Simon Caudry (Maxime). Durada: 95 min.